Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор CÔTÉ, JAMES, E.
Автор LEVINE, CHARLES, G.
Дата выпуска 1992
Издатель SAGE PUBLICATIONS
Название The Genesis of the Humanistic Academic
Тип Journal Article
DOI 10.1177/0044118X92023004001
Print ISSN 0044-118X
Журнал Youth & Society
Том 23
Первая страница 387
Последняя страница 410
Аффилиация CÔTÉ, JAMES, E., University of Western Ontario
Аффилиация LEVINE, CHARLES, G., University of Western Ontario
Выпуск 4
Библиографическая ссылка Becher, T. (1989). Academic tribes and territories: Intellectual enquiry and the culture of disciplines. Stony Stratford, England: Society for Research into Higher Education.
Библиографическая ссылка Bell, D. (1962). The end of ideology: On the exhaustion of political ideas in the fifties. New York: Free Press.
Библиографическая ссылка Bourdieu, P. (1988). Homo academicus. Oxford: Polity Press.
Библиографическая ссылка Bowen, H. R., & Schuster, J. H. (1986). American professors: A national resource imperiled. New York: Oxford University Press.
Библиографическая ссылка Bush, D. M., & Simmons, R. G. (1981). Socialization processes over the life course. In M. Rosenberg & R. H. Turner (Eds.), Social psychology: Sociological perspectives (pp. 133-164). New York: Basic Books.
Библиографическая ссылка Côté, J. E., & Levine, C. (1987). A formulation of Erikson's theory of ego identity formation. Developmental Review, 7, 273-325.
Библиографическая ссылка Côté, J. E., & Levine, C. (1988). The relationship between ego identity status and Erikson's notions of institutionalized moratoria, value orientation stage, and ego dominance. Journal of Youth and Adolescence, 17, 81-99.
Библиографическая ссылка Côté, J. E., & Levine, C. (1989). An empirical test of Erikson's theory of ego identity formation. Youth & Society, 20, 388-414.
Библиографическая ссылка DiMaggio, P. (1982). Cultural capital and school success: The impact of status culture participation on the grades of U.S. high school students. American Sociological Review, 47, 189-201.
Библиографическая ссылка Erikson, E. H. (1958). Young man Luther. New York: Norton.
Библиографическая ссылка Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: Norton.
Библиографическая ссылка Erikson, E. H. (1969). Gandhi's truth. New York: Norton.
Библиографическая ссылка Erikson, E. H. (1972). Autobiographic notes on the identity crisis. In G. Holton (Ed.), The twentieth century sciences study in the biography of ideas. New York: Norton.
Библиографическая ссылка Erikson, E. H. (1975). Life history and the historical moment. New York: Norton.
Библиографическая ссылка Everett, J., & Entrekin, L. (1987). Academic attitudes. North Ryde, New South Wales, Australia: Methuen.
Библиографическая ссылка Finkelstein, M. J. (1984). The American academic profession: A synthesis of social scientific inquiry since World War II. Columbus: Ohio State University Press.
Библиографическая ссылка Gamson, Z. F. (1966). Utilitarian and normative orientations toward education. Sociology of Education, 39, 46-73.
Библиографическая ссылка Haberman, S. J. (1979). Analysis of qualitative data (Vol. 1). New York: Academic Press.
Библиографическая ссылка Leuba, J. H. (1916). The belief in God and immortality. Boston: Sherman, French.
Библиографическая ссылка Mills, C. W. (1959). The sociological imagination. New York: Oxford University Press.
Библиографическая ссылка Ontario College and University Faculty Association Forum. (1989, December). The hiring and retention of female faculty: An introduction to resource materials. Toronto: Author.
Библиографическая ссылка Risler, K. (1990, April). Behind the purple curtain. London Magazine, pp. 26-51.
Библиографическая ссылка Roe, A. (1952). The making of the scientist. New York: Dodd, Mead.
Библиографическая ссылка Statistics Canada (1985). Teachers in universities (Catalogue No. 81-241). Ottawa: Ministry of Supply and Services.
Библиографическая ссылка Statistics Canada. (1987). Education in Canada, a statistical review (Catalogue No. 81-229). Ottawa: Ministry of Supply and Services.
Библиографическая ссылка Steinberg, S. (1974). The academic melting pot. New York: McGraw-Hill.
Библиографическая ссылка Thalheimer, F. (1965). Continuity and change in religiosity: A study of academicians. Pacific Sociological Review, 8, 101-108.
Библиографическая ссылка Vreeland, R. S., & Bidwell, C. E., (1966). Classifying university departments: An approach to the analysis of their effects upon undergraduates' values and attitudes. Sociology of Education, 39, 237-254.

Скрыть метаданые