Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор Drotner, Kirsten
Дата выпуска 1996
Издатель Sage Publications
Название Cross-over culture and cultural identities
Тип Journal Article
DOI 10.1177/110330889600400101
Print ISSN 1103-3088
Журнал Young
Том 4
Первая страница 3
Последняя страница 17
Выпуск 1
Библиографическая ссылка Altenloh, Emilie (1914) ZurSoziologiedesKino: die Kino- Unternehmungunddiesozialen Schichten ihrer Besucher Leipzig: Spamerschen Buchdruckerei.
Библиографическая ссылка Ang, Ien & Joke Hermes (1991) 'Gender and/in media consumption' James Curran & Michael Gurevitch (eds) Mass media and society London/New York/Melbourne/ Auckland: Edward Arnold: 307-28.
Библиографическая ссылка Collins, Jim (1989) Uncommon cultures. Popular culture and post-modernism London/New York: Routledge.
Библиографическая ссылка Drotner, Kirsten & Monica Rudberg (1993) (eds) Dobbeltblikk på det moderne. Unge kvinders hverdagsliv og kulturi Norden [Joint vision. Young women's everyday life and culture in the Nordic countries] Oslo: Universitetsforlaget.
Библиографическая ссылка Drotner, Kirsten (1991) 'Kulturellt kön och modern ungdom' Johan Fornäs m. fl (eds) Kön ochidentiteti förandring [Changing gender and identity] Stockholm, Stehag: Brutus Östlings Förlag/Symposion: 145-71.
Библиографическая ссылка Drotner, Kirsten (1993) 'Media ethnography. An other story?' Ulla Carlsson (ed.) Nordisk forskning om kvinnor och medier [Nordic Research on Women an the Media] Gothenburg : Nordicom: 25-40.
Библиографическая ссылка Drotner, Kirsten (1996) 'Less is more. Media ethnography and its limits' Peter I. Crawford & Sigurjon B. Hafsteinsson (eds) The construction of the viewer: media ethnography and the anthropology of audiences Aarhus: Intervention Press. In press.
Библиографическая ссылка Eco, Umberto (1984) The role of the reader. Explorations in the semiotics of texts Bloomington: Indiana UP. Orig. 1979.
Библиографическая ссылка Ekerwald, Hedvig (1993) 'Popular culture. Three generations of women' Unpublished lecture, Goldsmith's College, London .
Библиографическая ссылка Feuer, Jane (1982) The Hollywood musical Bloomington : Indiana UP.
Библиографическая ссылка Fiske, John (1986)'Television. Polysemy and popularity' Critical studies in mass communication 3, 2: 391-408.
Библиографическая ссылка Forgacs, David (1992) 'Disney animation and the business of childhood ' Screen 33 (4): 361-74.
Библиографическая ссылка Foucault, Michel (1969) L'archéologie du savoir Paris : Gallimard.
Библиографическая ссылка Frith, Simon & Howard Horne (1987?) Art into pop London: Methuen.
Библиографическая ссылка Genette, Gerard (1982) Palimpsestes. La littérature au second degré Paris: Seuil.
Библиографическая ссылка Hall, Stuart (1987) 'Minimal selves' The real me. Postmodernism and the question of identity London: ICA Documents.
Библиографическая ссылка Hall, Stuart (1992) 'Quetions of cultural identity' Stuart Hall, D. Held & T McGrew (eds) Modernity and its futures Cambridge: Polity.
Библиографическая ссылка Hermes, Joke (1993) 'Media, meaning and everyday life' Cultural studies 7, 3: 493-514.
Библиографическая ссылка Huyssen, ANDREAS (1986) 'Mass culture as woman. Modernism's other' Tania Mlodleski (ed.) Studies in entertainment. Critical approaches to mass culture Bloomington: Indiana University Press: 188-207.
Библиографическая ссылка Jameson, Frederic (1988) 'Postmodernism and consumer society' E. Ann Kaplan (ed.) Postmodernism and its discontents. Theories, practices London: Verso: 13-29. Rev. ed. of orig. 1983.
Библиографическая ссылка Jameson, Frederic (1991) Postmodernity. Or the cultural logic of late capitalism London: Verso.
Библиографическая ссылка Jenkins, Henry( 1991) Textual poachers: Television fans and participatory cultureLondon: Routledge.
Библиографическая ссылка Kristeva, Julia (1967)'Bakhtin, le dialogue et le roman' ['Word, dialogue and novel'] Critique 239: 438-65 Léon S. Roudiez (ed.) Desire in language. A semiotic approach to literature and art Oxford, 1980.
Библиографическая ссылка Laclau, Ernesto (1977) Politics and ideology in Marxist theory London: New Left Books.
Библиографическая ссылка Lewis, Lisa A. (1991) (ed.) The adoring audience. Fan culture and popular media London, New York: Routledge.
Библиографическая ссылка Löfgren, Orvar (1990) 'Medierna i nationsbygget: hur press, radio och tv gjort Sverige svenskt' ['The media in the construction of the nation'] Ulf Hannerz (ed.) Medier och kulturer [Media and cultures] Stockholm: Carlssons Bokförlag: 85-120.
Библиографическая ссылка Maltin, Leonard (1980/1987) Of mice and magic: a history of American animated cartoons New York, NY: Plume.
Библиографическая ссылка Morley, David (1992) Television, audiences and cultural studies London: Routledge.
Библиографическая ссылка Nielsen, Harriet Bjerrum & Monica Rudberg (1989) Historien om jenter oggutter [The history of girls and boys] Oslo: Universitetsforlaget. Swedish trans. 1991, Danish trans. 1991.
Библиографическая ссылка Potter, Jonathan & Margaret Wheterell (1987) Discourse and social psychology London: Sage.
Библиографическая ссылка Schwichtenberg, Carol (1993) (ed.) The Madonna connection. Representational politics, subcultural identities, and cultural theory Boulder, San Fransisco, Oxford : Westview Press.
Библиографическая ссылка Shale, Richard (1988) 'Film and the graphic arts' Gary R. Edgerton (ed.) Film and the arts in symbiosis New York: Greenwood Press.
Библиографическая ссылка Stam, Robert, Burgoyne & Sandy Flitterman-Lewis (1992 ) New vocabularies in film semiotics. Structuralism, post-structuralism and beyond London, New York: Routledge.
Библиографическая ссылка Walker, John A. (1987) Cross-overs. Art into pop - pop into art London: Comedia.
Библиографическая ссылка Worton, Michael & Judith Still (1990) 'Introduction' Michael Worton & Judith Still (eds) Intertextuality. Theory and practices Manchester, New York: Manchester UP: 1-44.

Скрыть метаданые