Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор Peterson, Bhekizizwe
Дата выпуска 1995
dc.description This paper attempts to explore the politics of representation that have bedevilled the criticism of African theatre. Representation must be understood as meaning more than the ‘reflection’ of the historical experiences of black people in dramatic narratives. It entails the institutional politics that inform all aspects of the creation and reception of performance, including criticism. What is striking about much of the scholarship is the implicit or explicit salience of race as a political factor. The intractable problematic is how we are to understand the articulation between race and class and its bearing on identity formation. How are these factors and concerns encapsulated and expressed in the aesthetics of African theatre? And how have scholars institutionalised their arguments, patented theatre practitioners, by making selective recourse to history, notions of authenticity and a morally charged search for relevance?
Формат application.pdf
Издатель Taylor & Francis Group
Копирайт Copyright Taylor and Francis Group, LLC
Название ‘A rain a fall but the dirt it tough’: scholarship on African theatre in South Africa
Тип research-article
DOI 10.1080/03057079508708466
Electronic ISSN 1465-3893
Print ISSN 0305-7070
Журнал Journal of Southern African Studies
Том 21
Первая страница 573
Последняя страница 584
Аффилиация Peterson, Bhekizizwe; University of the Witwatersrand
Выпуск 4
Библиографическая ссылка Derrida, Jacques. 1986. “‘Racism's Last Word’”. In ’Race,’ Writing, and Difference, Edited by: Kamuf, Peggy and Gates, Henry Louis Jr. 330Chicago: The University of Chicago Press.
Библиографическая ссылка Sole, Kelwyn. 1983. ‘Culture. Politics and the Black Writer: A Critical Look at Prevailing Assumptions’. English in Africa, 10(1): 71
Библиографическая ссылка Bennet, T. 1990. Outside Literature, 42London: Routledge.
Библиографическая ссылка Steadman. ‘Culture and Context’ 4
Библиографическая ссылка Bennet. Outside Literature 58–59.
Библиографическая ссылка Bozzoli, Belinda and Delius, Peter. 1991. “‘Radical History and South African Society’”. In History from South Africa: Alternate Visions and Practices, Edited by: Brown, Joshua. 10–22. Philadelphia: Temple University Press.
Библиографическая ссылка Sepamla, Sipho. 1980. ‘A note on New Classic and S'ketsh’. English in Africa, 1(2): 82
Библиографическая ссылка Gwala, Mafika. 1973. ‘Towards a National Theatre’. South African Outlook, 103(1227)
Библиографическая ссылка Manaka, Matsemela. 1981. ‘The Babalaz People’. Staffrider, 4(3): 32–34. See also
Библиографическая ссылка Gwala. ‘Towards’ 133
Библиографическая ссылка Gwala, Mafika. 1974. Black Review 1973, 105Durban: Black Community Programmes.
Библиографическая ссылка Steadman, Ian. 1987. ‘Editorial’. Critical Arts, 4(3): 3 Maponya is quoted in
Библиографическая ссылка Francis. “‘At This Stage’”. 1Wietie. n.d.
Библиографическая ссылка Biko, S. 1984. I Write What I Like, 32London: Heinemann.
Библиографическая ссылка Manaka, Matsemela. 1980. “Theatre of the Dispossessed’. Staffrider, 3(3): 29
Библиографическая ссылка Gwala. ‘Towards’ 132
Библиографическая ссылка Biko. I Write 78
Библиографическая ссылка Steadman. ‘Culture and Context’ 11
Библиографическая ссылка Tomaselli, Kenyan G. 1981. ‘The Semiotics of Alternative Theatre in South Africa’. Critical Arts, 2(1): 14
Библиографическая ссылка Steadman. “‘Culture and Context’”. 1–2.
Библиографическая ссылка Steadman. ‘Critical Responses’ 41
Библиографическая ссылка Tomaselli. “‘Semiotics’”. 1820–22.
Библиографическая ссылка Tomaselli. “‘Semiotics’”. 14–15.
Библиографическая ссылка Tomaselli. “‘From Laser to Candle’”. 66
Библиографическая ссылка Tomaselli. “‘Black South African Theatre’”. 55
Библиографическая ссылка Tomaselli. ‘Semiotics’ 14–16.
Библиографическая ссылка Tomaselli. ‘Black South African Theatre’ 5355
Библиографическая ссылка Tomaselli. “‘From Laser’”. 66
Библиографическая ссылка Tomaselli. ‘Semiotics’ 19
Библиографическая ссылка Macherey, Pierre and Wall, Geoffrey, eds. 1978. “‘Lenin, Critic of Tolstoy’”. In A Theory of Literary Production, London: Routledge and Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Kavanagh, Robert. 1985. Theatre and Cultural Struggle in South Africa, 206London: Zed Press.
Библиографическая ссылка Biko. I Write 89
Библиографическая ссылка Manaka. ‘Babalaz People’ 34
Библиографическая ссылка Williams, Raymond. 1982. “‘Base and Superstructure in Marxist Cultural Theory’”. In Problems in Materialism and Culture, 37–38. London: Verso.
Библиографическая ссылка Robinson, Cedric J. 1983. Black Marxism: The Making of the Black Radical Tradition, London: Zed Press.
Библиографическая ссылка Gilroy, Paul. 1991. ’There Ain ‘t No Black In the Union Jack’: The Cultural Politics of Race and Nation, 25Chicago: The University of Chicago Press.
Библиографическая ссылка Kavanagh. Theatre and Cultural Struggle 159–160.
Библиографическая ссылка Biko. I Write 67
Библиографическая ссылка Kavanagh. Theatre and Cultural Struggle 5
Библиографическая ссылка Sole. ‘Identities and Priorities’ 41
Библиографическая ссылка Sole. “‘Culture, Politics and the Black Writer’”. 59
Библиографическая ссылка Sole. ‘Class and Populism’ 58–59.
Библиографическая ссылка von Kotze. Organise and Act 37
Библиографическая ссылка Sole. ’Class and Populism’ 70
Библиографическая ссылка Sole, Kelwyn. 1987. ‘New Words Rising’. South African Labour Bulletin, 12(2): 113
Библиографическая ссылка Sole. “‘New Words’”. 115
Библиографическая ссылка van Dyk, Bruno and Brown, Duncan. 1989. ‘Ari Sitas: The Publication and Reception of Workers Literature’. Staffrider, 8(3/4): 63
Библиографическая ссылка Sole. ‘Class and Populism’ 68
Библиографическая ссылка Sitas, Ari. ‘Culture and Production: The Contradictions of Working Class Theatre in South Africa’. Africa Perspective, 1(1/2)94
Библиографическая ссылка Sole. “‘Class and Populism’”. 69
Библиографическая ссылка Sitas. “‘Culture and Production’”. 93
Библиографическая ссылка Kotze, von. Organise and Act 97
Библиографическая ссылка Sitas. ‘Culture and Production’ 99
Библиографическая ссылка Sitas, Ari. 1986. ‘A Black Mamba Rising: an introduction of Mi S'Dumo Hlatshwayo's poetry’. Transformation, 2: 55–57.
Библиографическая ссылка Sole, Kelwyn. 1987. ‘New Words Rising’. South African Labour Bulletin, 12(2): 111–113.
Библиографическая ссылка Dyk, Bruno van and Brown, Duncan. 1989. ‘Ari Sitas: The Publication and Reception of Workers Literature’. Staffrider, 8(3/4): 67
Библиографическая ссылка Sole. ‘New Words’ 112
Библиографическая ссылка Hall, Stuart. 1980. “‘Race, articulation and societies structured in dominance’”. In Sociological Theories: Race and Colonialism, London: Unesco.
Библиографическая ссылка Hall. ‘Race’ 343
Библиографическая ссылка Gilroy. There Aint No Black 29–30.
Библиографическая ссылка Williams, R. 1985. Writing in Society, 2London: Verso.
Библиографическая ссылка Williams. Writing in Society 2
Библиографическая ссылка Bennet. Outside Literature 45
Библиографическая ссылка Sitas, Ari. 1990. “‘Class, Nation, Ethnicity in Natal's Black Working Class’”. In The Societies of Southern Africa in the 19th and20th Centuries: Collected Seminar Papers, 1538Institute of Commonwealth Studies. University of London Institute of Commonwealth Studies,
Библиографическая ссылка Kromberg, Steve. 1994. ‘Worker Izibongo and Ethnic Identities in Durban’. Journal of Literary Studies, 10(1)

Скрыть метаданые