Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор Vedder, J.
Автор Bannink, P.
Дата выпуска 1988
dc.description SummaryTeaching practice is a very important element of teacher education. Subsequently a number of observed weaknesses, revealed through evaluation will be examined. Reference will be made to a number of research studies that have been already carried out in the Netherlands in order to achieve improvements in teacher education. These changes in the courses apply to the following areas: reflecting, developing subjective theories and organising the teaching practice, which are often interrelated. Finally, there will be a description of a new training programme focused on reflection. This is a programme of 14 months for the new university teacher education, that assures a gradual development of responsibility taken and more attention for the learning process of pupils.
Формат application.pdf
Издатель Taylor & Francis Group
Копирайт Copyright Taylor and Francis Group, LLC
Название A Model of Reflective Teacher Education in the Netherlands: a few ideas on teaching practice
Тип research-article
DOI 10.1080/0261976880110103
Electronic ISSN 1469-5928
Print ISSN 0261-9768
Журнал European Journal of Teacher Education
Том 11
Первая страница 9
Последняя страница 19
Выпуск 1
Библиографическая ссылка Advies Niet‐Ambtelijke Commissie WOB. 1987. Vakbekwaam aan de start. Advies over de voltijdopleiding tot tweedegraads leraar, Arbo: Zeist.
Библиографическая ссылка Coonen, H.J. and De Jong, J.A. 1983. Schoohtage in het geding ('s‐Hertogen‐bosch/Utrecht)
Библиографическая ссылка Corporaal, A.H. 1985. “Begeleiding van oderwijsgevenden in opleiding en functie”. In Opleidings‐ en nascholingsdidactiek Edited by: Peters, J.J. Amsterdam
Библиографическая ссылка Corporaal, A.H., Van Hunen, W.H. and Kieviet, F.K. 1984. Cognities van (aansta‐ande) onderwijsgevenden in verband met hun scholing. Pedagogisch Tijdschrift, 9(8): 419–427.
Библиографическая ссылка Dewey, J. 1933. How we Think: a restatement of the relation of reflective thinking to the educative process Boston
Библиографическая ссылка Füglister, P., Born, R., Flückiger and Kuster, H. 1984. Alltagstheorien von Lehrern. Bildungsforschung und Bildungspraxis, 5: 47–58.
Библиографическая ссылка Günther, U. and Massing, P. 1980. Praxisschock, Einstellungswandel und Lehrer‐training, Können innovative Orientierungen bei jungen Lehrern stabilisiert werden?. Bildung und Erziehung, 33: 550–577.
Библиографическая ссылка Jong, J.A. de, Bannink, P., Bronsing, J., Van den Hoek, H., Van der Laan, K. and Sprong, S. 1985. Schoolstageprojekt. Verslag onderzoeksfase, 4 June (Utrecht)
Библиографическая ссылка Korthagen, F.A.J. 1985. Reflective teaching and preservice teacher education in the Netherlands. Journal of Teacher Education, 36(5): 11–15.
Библиографическая ссылка Parreren, C.F. van. 1981. “Het handelingsmodel in de leerpsychologie”. In Oderwijsproceskunde, leerpsychologie en onderwijs Edited by: Parreren, C.F. van and Schouten‐van Parreren, M.C. Groningen
Библиографическая ссылка Peters, J.J. 1985. “Bouwstenen voor een opleidingsdidaktiek”. In Opleidings‐ en nascholingsdidaktiek Edited by: Peters, J.J. Amsterdam
Библиографическая ссылка Vedder, J. 1984. Oriëntatie op het beroep van leraar. Praktische vorming en reflekteren aan het begin van de lerarenopleiding Lisse (diss.))
Библиографическая ссылка Vedder, J. and Bannink, P. The development of practical skils and reflection at the beginning of teacher education. Paper presented at the ATEE Conference. Berlin. Sept..
Библиографическая ссылка Verhoeff, A. 1986. Raamprogramma van de postdoctorale Utrechtse Universitaire Lerarenopleiding, University of Utrecht.
Библиографическая ссылка Vonk, J.H.C. 1983. Problems of the beginning teacher. European Journal of Teacher Education, 6: 133–150.
Библиографическая ссылка Vonk, J.H.C. 1985. The gap between theory and practice. European Journal of Teacher Education, 8: 307–319.
Библиографическая ссылка Zeichner, K.M. 1981. Reflective teaching and field‐based experience in teacher education. Interchange, 12(4): 1–22.

Скрыть метаданые