Автор |
Seroussi, Edwin |
Дата выпуска |
1991 |
Формат |
application.pdf |
Издатель |
Taylor & Francis Group |
Копирайт |
Copyright Taylor and Francis Group, LLC |
Название |
Between the Eastern and Western Mediterranean: Sephardic music after the expulsion from Spain and Portugal |
Тип |
research-article |
DOI |
10.1080/09518969108569623 |
Electronic ISSN |
1743-940X |
Print ISSN |
0951-8967 |
Журнал |
Mediterranean Historical Review |
Том |
6 |
Первая страница |
198 |
Последняя страница |
206 |
Аффилиация |
Seroussi, Edwin; Faculty member of the Department of Musicology, Bar‐Ilan University; Researcher at the Jewish Music Research Centre, Hebrew University of Jerusalem |
Выпуск |
2 |
Библиографическая ссылка |
Levy, I. 1965–80. Antología de litúrgia judeo‐española 10 vols., Jerusalem |
Библиографическая ссылка |
1970–73. Chants Judeo‐Espagñols 4 vols, Jerusalem (Vol. 1: Paris, 1957; Vols. 2–4: |
Библиографическая ссылка |
Attias, M. 1972. Cancionero Sefaradi Edited by: Mazor, Y. Jerusalem |
Библиографическая ссылка |
1923. Hebräisch‐orientalischer Melodienschatz, Vol. IV: Gesänge der orientalischen Sefardim Jerusalem‐Berlin‐Vienna |
Библиографическая ссылка |
Katz, I.J. 1972–75. Judeo‐Spanish Traditional Ballads from Jerusalem: An Ethnomusicological Study 2 vols., New York |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1988. “‘“Schir Hakawod” and the Liturgical Music Reforms in the Sephardic Community in Vienna, ca. 1880–1925’”. 380–83. Los Angeles: University of California. Ph.D. dissertation |
Библиографическая ссылка |
Sánchez, M. 1990. “‘Música sefardí: (¿Música castellana?’”. In Las tres culturas en la Corona de Castilla y los sefaradíes 127–35. Salamanca |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1991. ‘El legado español en la cultura musical sefardí: Estado de la cuestión’. to be published in the proceedings of the conference La proyección histórica de España en sus tres culturas. April16–181991, Medina del Campo. |
Библиографическая ссылка |
Katz, I.J. 1982. “‘La música de los romances judeo‐españoles’”. In En torno al romancero sefaradí (hispanismo y balcanismo de la tradición judeo‐española) Edited by: Armistead, S.G. and Silverman, J.H. 243–53. Madrid |
Библиографическая ссылка |
Sola‐Solá, J. M., eds. 1982. “‘The Musical Legacy of the Judeo‐Spanish Romancero’”. In Hispania Judaica: Studies in the History, Language and Literature of the Jews in the Hispanic World, Vol. II, Literature 45–58. Barcelona |
Библиографическая ссылка |
Anglés, H. 1968. ‘La musique juive dans l'Espagne médiévale’. Yuval, 1: 48–64. |
Библиографическая ссылка |
Adler, I. 1975. Hebrew Writings Concerning Music 129199Munich (for Duran), |
Библиографическая ссылка |
Shiloah, A. 1966. ‘Melody and Meter in the Kuzari’. Tazlil, 6: 5–8. (Hebrew); |
Библиографическая ссылка |
Allony, N. 1974. ‘Melody and Poetry in the “Kuzari"’. Yuval, 3: 7–17. (Hebrew section). |
Библиографическая ссылка |
Gerson‐Kiwi, E. 1964. ‘On the Musical Sources of the Judeo‐Spanish Romance’. Musical Quarterly, 50: 31–43. |
Библиографическая ссылка |
Avenary, H. 1960. ‘Old Melodies to Sephardic pizmonim’. Tesoro de los judíos sefaradíes, 3: 149–53. (Hebrew) |
Библиографическая ссылка |
Weich‐Shahak, S. ‘A Dance‐Song in the Sephardic Repertory’. Jahrbuch für Volksliederforschung, (in press). |
Библиографическая ссылка |
Aguilar, E. and de Sola, D.A. 1857. The Ancient Melodies of the Liturgy of the Spanish and Portuguese Jews London |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. in press. ‘The “Ancient Melodies” of Cantor David Aharon de Sola of London: An Inquiry into their Ancientry’. Pe'amim, (Hebrew, |
Библиографическая ссылка |
Avenary, H. 1986. ‘Persistence and Transformation of a Sephardic Penitential Hymn’. Yuval, 5: 181–232. |
Библиографическая ссылка |
Shiloah, A. 1988. Continuity and Change in the Sephardic Musical Heritage Jerusalem |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. The Spanish‐Portuguese Liturgical Repertory in Western Europe according to German Sources Jerusalem forthcoming). |
Библиографическая ссылка |
Katz, I.J. 1973. “‘The “Myth” of the Sephardic Legacy from Spain’”. In Proceedings of the Fifth World Congress of Jewish Studies: Jerusalem 1969 Vol. 4, 237–43. Jerusalem |
Библиографическая ссылка |
Etzion, J. and Weich‐Shahak, S. 1988. ‘The Spanish and the Sephardic Romances: Musical Links’. Ethomusicology, 32: 1–37. |
Библиографическая ссылка |
1989. ‘The Spanish “Romances Viejos” and the Sephardic Romances: Musical Links across Five Centuries’. Atti del XVI Congresso della Societá Internazionale di Musicologia. III: Free Papers, : 7–16. |
Библиографическая ссылка |
Idelsohn, A.Z. 1967. Jewish Music in its Historical Development 49–50. New York |
Библиографическая ссылка |
Werner, E. ‘Music’. The New Grove Dictionary of Music and Musicians, 9627 |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. in press. ‘R. Joseph Shalom Gallego: A Cantor from Saloniki in Seventeenth‐Century Amsterdam’. Asufot, (Hebrew, |
Библиографическая ссылка |
Subirá, J. 1932. “‘El orientalismo hispanista del compositor A. Hemsi’”. In Coplas Sefardíes, Op. 7 Edited by: Hemsi, A. Alexandria |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1990. ‘R. Israel Najara: Moulder of Hebrew Sacred Singing after the Expulsion from Spain’. Asufot, 4: 285–310. |
Библиографическая ссылка |
Yahalom, J. 1988. “‘Poetry as an Expression of Spiritual Reality in the Late Sephardic Piyyut’”. In Exile and Diaspora: Studies in the History of the Jewish People Presented to Professor Haim Beinart on the Occasion of his Seventieth Birthday Edited by: Mirsky, A. 337–48. Jerusalem (Hebrew) |
Библиографическая ссылка |
Avenary, H. 1971. ‘Cantos españoles antiguos mencionados en la literatura hebrea’. Anuario Musical, 25: 67–79. |
Библиографическая ссылка |
Bahat, A. 1986. ‘Les contrafacta hébreux des romanzas judeo‐espagnoles’. Revista de Musicología, 9/1: 141–68. |
Библиографическая ссылка |
Katz, I.J. 1986. “‘"Contrafacta” and the Judeo‐Spanish Romancero: A Musicological View’”. In Hispanic Studies in Honor of Joseph H. Siherman Edited by: Recapito, J.V. 169–87. Newark, DE |
Библиографическая ссылка |
Cohen, J.R. 1990. “‘Musical Bridges: The Contrafact Tradition of Judeo‐Spanish Songs’”. In Cultural Marginality in the Western Mediterranean Edited by: Gerson, F. and Percival, A. 121–7. Toronto |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. and Weich‐Shahak, S. 1990–91. ‘Judeo‐Spanish Contrafacts and Musical Adaptations: The Oral Tradition’. Orbis Musicae, 10: 164–94. |
Библиографическая ссылка |
Armistead, S.G. and Silverman, J.H. 1981. ‘El antiguo cancionero sefaradí: citas de romances en himnarios hebreos (siglos XVI‐XIX)’. Nueva Revista de Filología Hispánica, 30/2: 453–512. |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1990. ‘The Growth of the Judeo‐Spanish Folksong Repertory in the 20th Century’. Proceedings of the Tenth World Congress of Jewish Studies, Division D. 1990, Jerusalem. Vol. 2, pp.173–80. |
Библиографическая ссылка |
Hassán, I.M. 1987. “‘Última (?) poesía tradicional sefaradí de la zona del Estrecho’”. In Congreso Internacional ‘El Estrecho de Gibraltar’ 301–13. Madrid (Ceuta 16–19/11/1987) |
Библиографическая ссылка |
Shiloah, A. 1980. “‘La Nuba et la celebration des bakkashot au Maroc’”. In Judaisme d'Afrique du Nord Edited by: Abitbol, M. 108–13. Jerusalem |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1990. ‘La música arábigo‐andaluza en las baqqashot judeo‐marroquíes’. Anuario Musical, 45: 297–315. |
Библиографическая ссылка |
1990. ‘The Turkish Makam in the Musical Culture of the Ottoman Jews: Sources and Examples’. Israel Studies in Musicology, 5: 43–68. |
Библиографическая ссылка |
Galante, A. 1985. “‘Les juifs dans la musique turque’”. In Historie des juifs de Turquie Vol. 8, 66–73. Istanbul repr. in |
Библиографическая ссылка |
Ben‐Ami, I. 1986. “‘Jewish Performers and Ensembles in Morocco’”. In Yahadut Morocco 223–8. Jerusalem (Hebrew). |
Библиографическая ссылка |
Ratzhabi, Y. 1967. ‘The Foreign Tune in the Song and the Piyyut’. Tazlil, 6: 8–13. (Hebrew); |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1990. ‘A Hassidic Exemplum in a Sephardic Homily of the Early Nineteenth Century: A New Source on “Secular Music” in the Synagogue’. Jerusalem Studies of Jewish Folklore, 11–12: 121–38. (Hebrew) |
Библиографическая ссылка |
Hazzan, Moshe. 1876. Kerah shel Romi Livorno in his responsa |
Библиографическая ссылка |
Shiloah, A. 1985. “‘The Music of the Jewish Communities in Greece and Turkey and its Relation to Byzantine Music’”. In Musica Antiqua Vol. 7, 242–56. Bydgoszcz |
Библиографическая ссылка |
Cohen, J.R. 1989. “‘The Impact of Mass Media and Acculturation on the Judeo‐Spanish Song Tradition in Montreal’”. In World Music, Politics and Social Change Edited by: Frith, S. 90–97. Manchester‐New York |
Библиографическая ссылка |
Katz, I. J. 1980. “‘Stylized Performances of a Judeo‐Spanish Traditional Ballad: La mujer engañada’”. In Studies in Jewish Folklore Edited by: Talmage, F. 181–200. Cambridge, MA |
Библиографическая ссылка |
Stern, S. 1980. The Sephardic Jewish Community of Los Angeles: A Study of Folklore and Ethnic Identity New York |
Библиографическая ссылка |
Seroussi, E. 1986. ‘Politics, Ethnic Identity, and Music in Israel: The Case of the Moroccan Bakkashot’. Asian Music, 17: 32–45. |
Библиографическая ссылка |
Shiloah, A. and Cohen, E. 1983. ‘The Dynamics of Change in Jewish Oriental Ethnic Music in Israel’. Ethnomusicology, 27: 227–52. |