Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор Meyers, Cynthia B.
Дата выпуска 1997
Формат application.pdf
Издатель Taylor & Francis Group
Копирайт Copyright Taylor and Francis Group, LLC
Название Frank and Anne Hummert's soap opera empire: “Reason‐why” advertising strategies in early radio programming
Тип research-article
DOI 10.1080/10509209709361457
Electronic ISSN 1543-5326
Print ISSN 1050-9208
Журнал Quarterly Review of Film and Video
Том 16
Первая страница 113
Последняя страница 132
Аффилиация Meyers, Cynthia B.; Doctoral candidate in Radio‐Television‐Film, University of Texas
Выпуск 2
Библиографическая ссылка Hilmes, Michele. 1990. Hollywood and Broadcasting: From Radio to Cable, 49Urbana: U. of Illinois Press.
Библиографическая ссылка 1933. Ma Perkins, Dec. 12
Библиографическая ссылка 1939. The Romance of Helen Trent, Sept. 21
Библиографическая ссылка Stedman, Raymond William. 1971, 1977. The Serials: Suspense and Drama by Installment, 256–57. Norman: University of Oklahoma Press.
Библиографическая ссылка LaGuardia, Robert. 1983. Soap World, 23Arbor House. N.p.
Библиографическая ссылка Allen, Robert C. 1985. Speaking of Soap Operas, 131Chapel Hill: U. of North Carolina Press.
Библиографическая ссылка Sinclair, John. 1992. “Globalisation and National Culture, Policy Research Paper No. 24 28South Melbourne, , Australia: Centre for International Research on Communication and Information Technologies.
Библиографическая ссылка Leiss, William, Kline, Stephen and Jhally, Sut. 1986. Social Communication in Advertising: Persons, Products, and Images of Well‐Being, New York: Methuen.
Библиографическая ссылка Browne, Nick. 1987. “The Political Economy of the Television (Super) Text”. In Television: The Critical View, , 4th ed., Edited by: Newcomb, Horace. 589New York: Oxford U. Press.
Библиографическая ссылка Williams, Raymond. 1975. Television: Technology and Cultural Form, 90New York: Schocken.
Библиографическая ссылка Hilmes. Hollywood and Broadcasting 81
Библиографическая ссылка Stedman. The Serials 501267
Библиографическая ссылка Marchand, Roland. 1985. Advertising the American Dream: Making Way for Modernity, 1920–1940, 89–92. Berkeley: University of California Press.
Библиографическая ссылка Hower, Ralph M. 1939. The History of an Advertising Agency: N.W. Ayer & Son at Work, 1869–1939, 167Cambridge: Harvard University Press.
Библиографическая ссылка Archer, Gleason L. 1939. Big Business and Radio, 294–95. New York: The American Historical Company.
Библиографическая ссылка Smulyan, Susan. 1994. Selling Radio: The Commercialization of American Broadcasting, 1920–1934, Washington: Smithsonian Institution Press.
Библиографическая ссылка Hettinger, Herman S. 1933. A Decade of Radio Advertising, 35Chicago: University of Chicago Press.
Библиографическая ссылка Boddy, William. 1979. “The Rhetoric and the Economic Roots of the American Broadcasting Industry,”. Cine‐Tracts, 2(2) Spring: 48
Библиографическая ссылка Rorty, James. 1933. “Advertising and the Depression/’. The Nation, Dec. 20: 703
Библиографическая ссылка Rorty, James. 1933. “The Golden Bowl of advertising is not broken, but it has been badly cracked.”.
Библиографическая ссылка Rorty. “Advertising and the Depression/’. 703
Библиографическая ссылка Pease, Otis. 1958. The Responsibilities of American Advertising: Private Control and Public Influence, 1920–1940, New Haven: Yale University Press.
Библиографическая ссылка Hettinger. A Decade of Radio Advertising 42
Библиографическая ссылка 1935. Printers’ Ink, July 25: 76
Библиографическая ссылка Brown, L. Ames. 1932. “Radio Broadcasting as an Advertising Medium,”. In The Advertising Agency Looks at Radio, Edited by: O'Neill, Neville. 7New York: Appleton.
Библиографическая ссылка Bowles, Chester B. 1936. “Agency's Responsibility in Radio,”. Printers’ Ink Monthly, July: 81
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 177
Библиографическая ссылка Stedman. The Serials 306–307.
Библиографическая ссылка 1934. Printers’ Ink, May 3: 74–75. Advertisement
Библиографическая ссылка Goldsmith, Alfred N. and Lescarboura, Austen C. 1930. This Thing Called Broadcasting, 222New York: Henry Holt.
Библиографическая ссылка Hettinger. A Decade of Radio Advertising 215226
Библиографическая ссылка Doherty, Lawrence. 1962. “Adman Sample? He's Florida Land Tycoon,”. Advertising Age, May 14: 170 part 2
Библиографическая ссылка 1936. “150 Leading Radio Advertisers in 1935,”. Advertising and Selling, Jan. 16: 29
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 177
Библиографическая ссылка 1936. “150 Leading Radio Advertisers in 1935,”. Advertising and Selling, Jan. 16: 29
Библиографическая ссылка Doherty, Lawrence E. 1962. “Adman Sample? He's Florida Land Tycoon,”. Advertising Age, May 7: 66 part 1
Библиографическая ссылка 1927. Printers’ Ink, Oct. 27: 166–167. Advertisement
Библиографическая ссылка 1929. Tide, May: 8
Библиографическая ссылка Fox, Stephen. 1984. The Mirror Makers: A History of American Advertising and Its Creators, 50New York: Morrow.
Библиографическая ссылка Hopkins, Claude C. 1966. My Life in Advertising; Scientific Advertising, 242–243. Chicago: Advertising Publications, Inc..
Библиографическая ссылка Fox. The Mirror Makers 54
Библиографическая ссылка Hopkins. My Life in Advertising 223–225.
Библиографическая ссылка Pope, Daniel. 1983. The Making of Modern Advertising, 174New York: Basic Books.
Библиографическая ссылка Fox. The Mirror Makers 158
Библиографическая ссылка Higby, Mary Jane. 1966. Tune in Tomorrow, 139New York: Cowles.
Библиографическая ссылка Thurber, James. 1973. The Beast in Me and Other Animals, 200New York: Harcourt Brace Jovanovich.
Библиографическая ссылка Edmondson, Madeleine and Rounds, David. 1973. The Soaps, 53New York: Stein and Day.
Библиографическая ссылка Cantor, Muriel and Pingree, Suzanne. 1983. The Soap Opera, 40Beverly Hills: Sage.
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas Vol. 7, 177
Библиографическая ссылка Doherty. “Adman Sample? He's Florida Land Tycoon,”. 66 part 1
Библиографическая ссылка Whiteside, Thomas. 1954. The Relaxed Sell, 35New York: Oxford University Press.
Библиографическая ссылка Edmondson and Rounds. The Soaps 53
Библиографическая ссылка 1943. “Hummerts to Exit from B‐S‐H,”. Advertising Age, Aug. 16: 2
Библиографическая ссылка Stedman. The Serials 235
Библиографическая ссылка Cantor and Pingree. The Soap Opera 42
Библиографическая ссылка 1988. ‘"To Teach and to Sell’: Irna Phillips and Her Sponsors, 1930–1954,”. Journal of Film and Video, 40 Winter: 21–35.
Библиографическая ссылка Mok, Michael. 1939. “Radio Script‐Writing Factory Outdoes Dumas Pere's Plant/’. New York Post, Jan. 30
Библиографическая ссылка Hopkins. My Life in Advertising 242–43.
Библиографическая ссылка Stedman. The Serials 256
Библиографическая ссылка Marchand. Advertising the American Dream 13
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 16–18.
Библиографическая ссылка Allen. “Because of their status as vehicles for the advertising of consumer products, soap operas were from the beginning ‘didactic’ in nature.”. Speaking of Soap Operas, 138
Библиографическая ссылка Corley, Harriet. 1944. “Soap Opera Her Empire,”. New York Sun, Nov. 12
Библиографическая ссылка 1938. “Radio Serial Has Formula,”. New York Times, July 31
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 135–136. 172
Библиографическая ссылка Thurber, James. 1973. “Soapland,”. In Culture and Commitment, 1929–1945, Edited by: Susman, Warren. 155New York: George Braziller.
Библиографическая ссылка 1933. Ma Perkins, Dec. 12
Библиографическая ссылка 1933. Ma Perkins, Dec. 12
Библиографическая ссылка Forty, Adrian. Objects of Desire, 210New York: Pantheon.
Библиографическая ссылка 1938. “Radio Serial Has Formula,”. New York Times, July 31
Библиографическая ссылка Whiteside. The Relaxed Sell 45
Библиографическая ссылка 1944. “The Hummerts’ Super Soaps,”. Newsweek, Jan. 10: 80
Библиографическая ссылка 1938. “Hummert Tells How, Why,”. Variety, May 11: 27
Библиографическая ссылка Landry, Robert. 1966. “Pioneer Soaper Frank Hummert, Ever the Hermit, Almost ‘Sneaks’ His Obit,”. Variety, April 27
Библиографическая ссылка 1939. “Frank Hummert Gives His Views,”. Variety, Jan. 25: 26
Библиографическая ссылка MacDonald, J. Fred. 1979. Don't Touch That Dial!, 249Chicago: Nelson Hall.
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 53
Библиографическая ссылка Lears, Jackson. 1984. “Some Versions of Fantasy: Toward a Cultural History of American Advertising, 1880–1930,”. Prospects, 9: 350–51.
Библиографическая ссылка Marchand. Advertising the American Dream 43
Библиографическая ссылка 1943. “Hummerts to Exit from B‐S‐H,”. Advertising Age, Aug. 16
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 17
Библиографическая ссылка Fox. The Mirror Makers 160–161.
Библиографическая ссылка Higby. Tune in Tomorrow 139
Библиографическая ссылка Stedman. The Serials 346–47. 387
Библиографическая ссылка Allen. Speaking of Soap Operas 126
Библиографическая ссылка Higby. Tune in Tomorrow 213
Библиографическая ссылка Hilmes. Hollywood and Broadcasting 89
Библиографическая ссылка Bordwell, David, Staiger, Janet and Thompson, Kristin. 1985. The Classical Hollywood Cinema, New York: Columbia U. Press.

Скрыть метаданые