Мобильная версия

Доступно журналов:

3 288

Доступно статей:

3 891 637

 

Скрыть метаданые

Автор Marshall, James
Дата выпуска 1987
dc.description * An earlier version of this paper was read at the Annual Conference of the Philosophy of Education Society of Australasia, University of Tasmania, August 1985. I am particularly grateful to Colin Lankshear for his helpful critique and suggestions.
Формат application.pdf
Издатель Taylor & Francis Group
Копирайт Copyright Taylor and Francis Group, LLC
Название AN ANTI‐FOUNDATIONALIST APPROACH TO DISCIPLINE AND AUTHORITY
Тип research-article
DOI 10.1080/0159630870070201
Electronic ISSN 1469-3739
Print ISSN 0159-6306
Журнал Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education
Том 7
Первая страница 1
Последняя страница 20
Аффилиация Marshall, James; University of Auckland
Выпуск 2
Библиографическая ссылка Aries, Phillipe. 1962. Centuries of Childhood, New York: Vintage.
Библиографическая ссылка Barrow, Robin. 1981. The Philosophy of Schooling, Brighton: Harvester.
Библиографическая ссылка Bowles, H. and Ginton, S. 1976. Schooling in Capitalist America, London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Brent, Allen. 1978. Philosophical Foundations of the Curriculum, London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Dewey, John. 1938. Experience & Education, New York: MacMillan.
Библиографическая ссылка Diorio, Joseph. 1979. ‘Towards the Unanimity of the Graveyard’. New Zealand Listener, 10 February
Библиографическая ссылка Evers, Colin and Walker, James. 1984. Epistemology, Semantics and Educational Theory, Sydney: Department of Education, University of Sydney.
Библиографическая ссылка Foucault, Michel. 1976. Power/Knowledge, Brighton: Harvester.
Библиографическая ссылка Foucault, Michel. 1979. Discipline & Punish: the birth of the prison, New York: Vintage.
Библиографическая ссылка Foucault, Michel. 1982. “‘Afterword’”. In Michel Foucault: Beyond Structuralism and Heremeneutics, Edited by: Dreyfus, H. and Rabinow, P. University of Chicago Press. (1982)
Библиографическая ссылка Fraser, Nancy. 1985. ‘Michel Foucault: a “young conservative”?’. Ethics, : 96
Библиографическая ссылка Gribble, James. 1970. ‘Forms of Knowledge’. Educational Philosophy and Theory, 2(1)
Библиографическая ссылка Hampson, Norman. 1968. The Enlightenment, Harmondsworth: Penguin.
Библиографическая ссылка Hirst, P.H. 1965. “‘Liberal Education and the Nature of Knowledge’”. In Philosophical Analysis and Education, Edited by: Archambault, R.D. London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Hirst, P.H. and Peters, R.S. 1970. The Logic of Education, London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Hirst, P.H. 1974. Moral Education in the Secular School, University of London Press.
Библиографическая ссылка Kenny, Anthony. 1973. Wittgenstein, Harmondsworth: Penguin.
Библиографическая ссылка Knight, John. 1985. ‘Fundamentalism and Education: a case study in social ambiguity’. Discourse, 5(2)
Библиографическая ссылка McClellan, James E. 1976. The Philosophy of Education, Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Библиографическая ссылка Mackie, Robert. 1983. ‘Review of Brent's Philosophy and Educational Foundations’. Access, 3(1)
Библиографическая ссылка Marshall, James D. 1981. ‘Brent's Transcendental Arguments for the Forms of Knowledge’. Journal of Philosophy of Education, 15(2)
Библиографическая ссылка Marshall, James. 1984a. ‘John Wilson on the Necessity of Punishment’. Journal of Philosophy of Education, 18(1)
Библиографическая ссылка Marshall, James. 1984b. ‘Punishment and Moral Education’. Journal of Moral Education, 13(2)
Библиографическая ссылка Marshall, James. 1985. ‘Wittgenstein on Rules: implications for authority and discipline in education’. Journal of Philosophy of Education, 19(1)
Библиографическая ссылка Peters, R.S. Authority. Proceedings of the Aristotelian Society. 1977‐8. Vol. LXXVIII,
Библиографическая ссылка Peters, R.S. 1966. Ethics and Education, London: Allen & Unwin.
Библиографическая ссылка Phillips, D.C. 1971. ‘The Distinguishing Features of Forms of Knowledge’. Educational Philosophy and Theory, 3(2)
Библиографическая ссылка Poulantzas, Nicos. 1978. State, Power, Socialism, London: Verso.
Библиографическая ссылка Rorty, Richard. 1979. Philosophy and the Mirror of Nature, Princeton: Princeton University Press.
Библиографическая ссылка Russell, Bertrand. 1971. On Education, London: George Allen & Unwin.
Библиографическая ссылка Sarup, Madan. 1982. Education State & Crisis, London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Strawson, P.F. 1974. “‘Social morality and individual ideal’”. In Freedom and Resentment, London: Methuen.
Библиографическая ссылка Walzer, Michael. 1982. ‘The Politics of Michel Foucault’. Dissent, : 3
Библиографическая ссылка Walzer, Michael. 1983. Spheres of Justice: a defence of pluralism and equality, New York: Basic Books.
Библиографическая ссылка Watt, A. J. 1974. ‘Forms of Knowledge & Norms of Rationality’. Educational Philosophy and Theory, 7(1)
Библиографическая ссылка Weber, Max. 1947. The Theory of Social and Economic Organisation, Chicago: Free Press.
Библиографическая ссылка White, J.P. 1973. Towards a Compulsory Curriculum, London: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Wilson, John. 1977. Philosophy and Practical Education, Henley: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Wilson, John. 1983. Education: an introduction, Oxford: Martin Robertson.
Библиографическая ссылка Wilson, P.S. 1971. Interest and Discipline in the Curriculum, Henley: Routledge & Kegan Paul.
Библиографическая ссылка Winch, P. Authority. Proceedings of the Aristotelian Society. 1977‐8. Vol. LXXVII,
Библиографическая ссылка Wittgenstein, Ludwig. 1953. Philosophical Investigations, Oxford: Black well.

Скрыть метаданые